Tien organisaties hebben eind maart het startschot gegeven voor een project dat Waddinxveen stevig op de kaart zal zetten. De gemeente Waddinxveen, Woonpartners Midden-Holland, de ondernemersverenigingen ICW en OVW, de woningbouwprojecten Centrumplan, Park Triangel en ’t Suyt, makelaars De Pater en Gouwestad en TekstUeel – communicatie hebben samen de schouders onder een dynamisch ‘citymarketingproject’ gezet.
Dat doen ze enerzijds om de huidige bewoners en bedrijven te laten zien wat er allemaal te doen is in Waddinxveen. En anderzijds om nieuwe inwoners en bedrijven te interesseren voor het ‘Gouwedorp’.
Nu, twee maanden later, is er al veel bereikt. Met een groot aantal vertegenwoordigers van verenigingen en organisaties is een sterke focus voor Waddinxveen en het citymarketing programma bepaald. Deze focus beschrijft de sterke punten van Waddinxveen en zal de komende tijd worden gebruikt in promotieactiviteiten.
Ook is er een kleurrijk beeldmerk ontworpen en is – in samenwerking met de Waddinxveense verenigingen en met medewerking van winkeliers en bedrijven in het dorp – een eerste evenementenkalender gemaakt. Deze eerste uitgave van de kalender laat zien wat er in de zomermaanden te doen is in Waddinxveen. Vervolgens wordt ieder seizoen een nieuwe evenementenkalender gemaakt.
De initiatiefnemers willen deze eerste producten op 2 juni op een zichtbare manier ‘lanceren’. Woonpartners Midden-Holland is dan de gastheer van een korte, maar feestelijke uitreiking van de eerste evenementenkalender van het project. Die zal worden overhandigd aan de gemeentesecretaris van Waddinxveen (Annemie Blomme) en de directeur van Woonpartners Midden-Holland (René Mascini). Bron: woonpartners