Gouda op de goede weg met stadsmarketing…

by redactie on 18 juni 2013

in Regio

Na de nominatie Beste Binnenstad en Evenementenstad van het jaar 2012, de eerste prijs voor Beste Stadspromotie Evenement en de Beste Schouwburg van Nederland, heeft Gouda nu de tweede plaats behaald in de strijd om de Nationale Citymarketing Trofee. Een bevestiging van de goede samenwerking in de stad om samen op basis van strategie, organisatie en uitvoering en een slim stadsmarketingplan, Gouda goed op de kaart te zetten.

Wethouder Hans van den Akker (Stadsmarketing): “Dit is een opsteker voor het vele werk van de leden van het Platform Stadsmarketing, stadsmarketeer Joy Ideler, betrokken ondernemers en vrijwilligers in de stad.” De huidige stadsmarketingstrategie `Historische stad in de 21e eeuw’ richt zich op Kaas en Cultuurhistorie. Bezoekers zijn welkom in een gastvrij Gouda; een compacte en complete stad, centraal gelegen in de Randstad. Stad van cultuurhistorie, kaas en stroopwafels, Erasmus, Coornhert, Leo Vroman, een stad van verdraagzaamheid en tolerantie.

Gouda was genomineerd in de categorie steden met minder dan 100.000 inwoners, samen met Meppel en Veenendaal. Uiteindelijk won Veenendaal de Trofee. Bij de beoordeling is o.a. gekeken naar effecten en resultaten van citymarketing, de wijze van organisatie, als ook naar doelstellingen en kernwaarden.