Op woensdagavond 18 maart om 19.00 uur wordt tijdens een trainingsavond van Hockeyclub Waddinxveen het lokale startsein gegeven van de campagne ‘Bob in de sportkantine’. De wethouders Kees de Jong (verkeer) en Martijn Vroom (sport) overhandigen dan een promotiepakket met daarin materiaal van de Bob-campagne aan het bestuur van Hockeyclub Waddinxveen.
De campagne ‘Bob in de sportkantine 2015’ is deze maand van start gegaan. Van maart tot eind juni zijn alle sportverenigingen in de regio Holland-Rijnland uitgenodigd aan de campagne deel te nemen. Met als doel te bevorderen dat sporters en supporters na de wedstrijd zonder alcohol achter het stuur gaan zitten en veilig thuiskomen.
De campagne bestaat dit jaar onder meer uit de quiz ‘Hoe goed ken jij Bob?’. Hiermee wordt het belang van voorlichting over alcohol en verkeer onderstreept. De komende week ontvangen alle Waddinxveense sportverenigingen met kantines een promotiepakket om de campagne onder de aandacht te brengen van hun leden.
De Bob-campagne ‘100% Bob, 0% op’ is een campagne die mensen ervan bewust wil maken dat alcohol en verkeer niet samen gaan. Mensen die een glaasje drinken, doen er verstandig aan om een Bob aan te wijzen voor ze op pad gaan. Een echte Bob drinkt helemaal niet, ook niet één glaasje. Wie toch met alcohol op achter het stuur kruipt, zet zijn eigen leven én dat van anderen op het spel. Eén glaasje kan daarbij al te veel zijn, want rijden onder invloed beïnvloedt de rijvaardigheid. Met alcohol op is de reactie langzamer in het verkeer, is het zicht minder goed en wordt het inschatten van afstanden moeilijker. Veel mensen kunnen daarnaast niet meer goed inschatten wat ze wel en niet goed kunnen. Ze overschatten zichzelf en dat kan zorgen voor (levens)gevaarlijke situaties in het verkeer. Bron: gemeente Waddinxveen